Τουρισμός: Η σαιζόν ξεκίνησε, οι τουρίστες περιμένουν

Σε αγώνα δρόμου η κυβέρνηση για να "πάρει μπρος η τουριστική μηχανή". Ζητείται επειγόντως κοινή ευρωπαϊκή θέση για τις μεταφορές. Τί θα προβλέπει το σχέδιο στήριξης τουρισμού και εστίασης.

Εξαιρετικά κρίσιμο στοίχημα για την πορεία της οικονομίας -και το “βάθος” ύφεσης- είναι να προλάβει η Ελλάδα να διασφαλίσει, ότι δεν θα χαθεί τελείως η τουριστική σαιζόν, η οποία, στην καλύτερη περίπτωση, όπως είπε και ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στη συνέντευξή του στο CNN, θα ξεκινήσει από την 1η Ιουλίου.

Το εγχείρημα είναι εξαιρετικά δύσκολο, καθώς σε σημαντικό βαθμό δεν εξαρτάται από τις αποφάσεις της κυβέρνησης και την ταχύτητα στην υλοποίησή του από την κοινή γραμμή που θα ακολουθήσουν, ή δεν θα ακολουθήσουν οι Ευρωπαίοι σε μία σειρά από ζητήματα, με κρισιμότερο αυτό των μεταφορών.

Από την άλλη πλευρά, όλοι όσοι εξειδικεύονται στον κλάδο, τόσο διεθνώς όσο και στη χώρα μας συνυπογράφουν την εκτίμηση ότι τα εύσημα που κέρδισε παγκόσμια η Ελλάδα για τον τρόπο με τον οποίον αντιμετώπισε την πανδημία, την καθιστούν έναν εξαιρετικά ελκυστικό προορισμό, ως μια μικρή χώρα, με μοναδικές φυσικές ομορφιές και ασφαλή παραμονή.

Πέραν των παραπάνω, πολλοί εκτιμούν ότι για τη φετεινή τουριστική περίοδο και κυρίως για να καταστεί δυνατή η παράτασή της ως το τέλος του χρόνου, μπορεί να στραφεί προς τις ασιατικές αγορές, οι οποίες φαίνεται να βρίσκονται σε φάση εξόδου από την πανδημία.

  • «Στο καλύτερο σενάριο η Ελλάδα θα ανοίξει για την τουριστική δραστηριότητα από την 1η Ιουλίου και εργαζόμαστε προς αυτήν την κατεύθυνση. Επομένως, προετοιμαζόμαστε γι’ αυτό. Αλλά σχετίζεται ασφαλώς και με τις αεροπορικές εταιρείες, καθώς οι περισσότεροι άνθρωποι έρχονται αεροπορικώς στην Ελλάδα. Και σχετίζεται επίσης με πολύ αυστηρά και εφαρμόσιμα πρωτόκολλα», είπε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός.

Όπως εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς, οι αποφάσεις για τις αερομεταφορές, οι συνθήκες που θα επικρατούν στις πτήσεις και η στρατηγική που θα ακολουθήσουν οι αεροπορικές εταιρείες, όπως και το πλαίσιο ασφαλείας που θα διέπει τα ξενοδοχεία και την τουριστική βιομηχανία θα κρίνουν πολλά.

Το πρόβλημα είναι ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μάλλον θα καθυστερήσει -και γι αυτό θέμα- να λάβει μια απόφαση για όλες τις χώρες, γι αυτό και έχουν ήδη ξεκινήσει διμερείς επαφές διαφόρων χωρών, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, για τις αεροπορικές μετακινήσεις.

Ωστόσο, το πλέον ενδεδειγμένο είναι να ισχύσει κάτι για όλες τις χώρες και μάλιστα σύντομα. Αυτό τουλάχιστον ζήτησε κατά την πρόσφατη τηλεδιάσκεψη των υπουργών Μεταφορών και  ο Έλληνας υπουργός. Ο Κώστας Καραμανλής τόνισε την ανάγκη να υπάρξει ευρωπαϊκή λύση για την αποκατάσταση των αερομεταφορών, και συγκεκριμένα ζήτησε την έκδοση υγειονομικού πιστοποιητικού της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και να υπάρξει από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μέχρι τα μέσα Μαΐου, μία συνολική πρόταση για την επανέναρξη των αεροπορικών ταξιδιών, ιδίως εν όψει της τουριστικής περιόδου.

Μιλώντας χθες στη Βουλή, ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης ανέπτυξε τους άξονες πάνω στους οποίους θα στηριχθεί το εθνικό σχέδιο για τον τουρισμό και συγκεκριμένα:

  • Υγειονομικός άξονας. Προετοιμάζονται πρωτόκολλα για τα ξενοδοχεία, για τις μαρίνες, το yachting, για τις μεταφορές στα τουριστικά λεωφορεία, αεροπλάνα κ.λπ. Είναι ρεαλιστικά, είπε ο υπουργός και πρόσθεσε ότι οι όροι θα είναι τέτοιοι ώστε να μην τεθούν σε κίνδυνο ούτε η υγεία των πολιτών ούτε η φήμη των προορισμών ούτε η υγεία των επισκεπτών. Στις 8 Μαΐου οι ομάδες εργασίας του υπουργείου Τουρισμού με τον ΕΟΔΥ θα είναι έτοιμες με όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα ώστε να προχωρήσει η διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους. «Στόχος μας είναι η Ελλάδα να είναι στις πρώτες χώρες με οριστικοποίηση πρωτοκόλλων», είπε ο υπουργός.

  • Οικονομικός άξονας. Προετοιμάζονται συγκεκριμένα και κοστολογημένα πακέτα που θα παρουσιαστούν την τρέχουσα εβδομάδα, σε συνεργασία με τα υπουργεία Οικονομικών, Ανάπτυξης και το υπουργείο Εργασίας. Θα κινούνται σε τρεις κατευθύνσεις. Θα στηριχθούν οι εργαζόμενοι που δεν θα απορροφηθούν. «Πρέπει να αναγνωρίσουμε την οικονομική πραγματικότητα. Η ζήτησε δεν θα είναι αρκετή για να μπορέσουμε να απορροφήσουμε όλους τους εργαζόμενους. Τα νούμερα δεν θα είναι θετικά αλλά δεν είναι θετικά και για καμία χώρα», είπε ο υπουργός και υπογράμμισε ότι οι εργαζόμενοι που δεν θα απορροφηθούν, θα στηριχθούν από την κυβέρνηση της ΝΔ. Οι επιχειρήσεις που θα ανοίξουν και θα είναι παρούσες σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία, στηρίζοντας το τουριστικό προϊόν, θα στηριχθούν από την κυβέρνηση, είπε επίσης και τόνισε ότι θα στηριχθεί και η ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

  • Διπλωματικός άξονας. «Ο ελληνικός τουρισμός θα είναι έτοιμος να υποδεχθεί τουρίστες. Αν όμως η γερμανική κυβέρνηση, η ρωσική κυβέρνηση, η κυβέρνηση των ΗΠΑ βάζουν σε καραντίνα όσους επιστρέφουν από τη χώρα μας, τότε δεν θα έρθει κανένας τουρίστας. Χρειάζονται διπλωματικές κινήσεις», είπε ο κ. Θεοχάρης και πρόσθεσε ότι ήδη εργάζονται ομάδες εργασίας με συγκεκριμένες χώρες για να είναι δυνατό να ανοίξουν τα σύνορα το συντομότερο δυνατό. «Όμως δεν μπορούμε να αναγκάσουμε και κανένα. Θα επιδιώξουμε το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα. Κινούμαστε σε πολλά επίπεδα», είπε ο υπουργός και πρόσθεσε ότι μέτρα θα ληφθούν και για την στήριξη του εσωτερικού τουρισμού.

  • Προβολή της χώρας. Τις επόμενες εβδομάδες θα είναι έτοιμη καμπάνια για την προβολή της χώρας.

  • Διεθνείς επαφές. Ενίσχυση επαφών με τους tour operator και τα διεθνή μέσα ώστε να κρατηθεί η χώρα μας σε πρώτη επαφή με τους δυνητικούς επισκέπτες.

Δείτε επίσης: BBC: «Ελλάδα, Κροατία-Τώρα πρέπει να σώσουν το καλοκαίρι»

Η δύσκολη εξίσωση της εστίασης 

Ο κλάδος της εστίασης απαριθμεί πάνω από 90.000 επιχειρήσεις και πάνω από 300.000 απασχολούμενους και είναι αλληλένδετος με τον τουριστικό, αφού από κοινού, συνεισφέρουν πάνω από το 1/3 του ΑΕΠ και καλύπτουν το 38% τις απασχόλησης. Η κυβέρνηση, δια του υπουργού Εσωτερικών Τάκη Θεοδωρικάκου πήρε ήδη πρωτοβουλία για τη δυνατότητα αύξησης των τραπεζοκαθισμάτων, όπου είναι δυνατό, με πολύ χαμηλό αντίτιμο από τους Δήμους, προκειμένου να “αντέξουν” και να επιβιώσουν πολλά καταστήματα που σε διαφορετική περίπτωση, λόγω των αναγκαστικών μέτρων, δεν θα αντέξουν τον ανταγωνισμό και θα οδηγηθούν σε λουκέτο. Πηγή: economico.gr


Δείτε περισσότερα

4 views0 comments