Παραμένει Best Seller προϊόν για τα φαρμακεία η μάσκα

Με σημαντική πτώση κινείται τον Ιούνιο η αγορά των ιδιωτικών φαρμακείων σύμφωνα με την IQVIA.

Έντονα πτωτικά κινήθηκε η αγορά των φαρμακείων μέσα στον Ιούνιο, με τη μόνο κατηγορία η οποία εμφανίζει καλές επιδόσεις να είναι αυτή των προϊόντων φροντίδας λόγω της αύξησης πωλήσεων μασκών και γαντιών. Μάλιστα ακόμη και τα καλλυντικά υποχώρησαν πάνω από 12% όπως και τα OTC με πτώση 11,1%.

Σύμφωνα με τα IQVIA Weekly Data, την εβδομάδα 08/06 – 14/06, οι κύριες προϊοντικές κατηγορίες που διακινούνται μέσω ιδιωτικών φαρμακείων κινήθηκαν σε πωλήσεις τεμαχίων, σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη εβδομάδα (01/06 – 07/06), ως εξής: Φάρμακα: -22,1% (-1,87 εκατομ. τμχ.) Προϊόντα OTC: -11,1% (-188 χιλ. τμχ.) Καλλυντικά: -12,1% (-104 χιλ. τμχ.) Προϊόντα διατροφής: -11,5% (-9 χιλ. τμχ.) Προϊόντα φροντίδας ασθενών: -14,6% (-71 χιλ. τμχ.)

Οι υποκατηγορίες που οδηγούν αυτή την τάση από εβδομάδα σε εβδομάδα είναι οι παρακάτω: Στα Φάρμακα, η κατηγορία των Καρδιολογικών (C0) η οποία μειώνεται κατά -28,2% (-619 χιλ. τμχ.) Στα Προϊόντα OTC, τα Παυσίπονα/Αντιπυρετικά (02) μειώνονται κατά -12,2% (-75 χιλ. τμχ.) Στα Καλλυντικά, τα Προϊόντα Γυναικείας Ομορφιάς (82) μειώνονται κατά -18,1% (-30 χιλ. τμχ.) Στα Προϊόντα διατροφής, η κατηγορία των Βρεφικών Τροφών (35) μειώνεται κατά -9,8% (-5,7 χιλ. τμχ.) Στα Προϊόντα Φροντίδας ασθενών, η κατηγορία Διαγνωστικά/Μετρητές (56) μειώνεται κατά -26,9% (-26 χιλ. τμχ.).

Σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2019 (10/06 – 16/06) οι τάσεις διαμορφώθηκαν ως εξής: Φάρμακα: -20,2% (-1,7 εκατομ. τμχ.) Προϊόντα OTC: -16,5% (-297 χιλ. τμχ.) Καλλυντικά: -19,2% (-180 χιλ. τμχ.) Προϊόντα διατροφής: -15,7% (-13 χιλ. τμχ.) Προϊόντα φροντίδας ασθενών: +0,5% (+2 χιλ. τμχ.)

Ενδεικτικά, κάποιες από τις υποκατηγορίες με τη μεγαλύτερη μεταβολή σε σχέση με το 2019 είναι: Στα Φάρμακα, η κατηγορία των Καρδιολογικών (C0) η οποία μειώνεται κατά -21,8% (-440 χιλ. τμχ.) Στα Προϊόντα OTC, τα Αντιβηχικά (01) μειώνονται κατά -37,2% (-83 χιλ. τμχ.) Στα Καλλυντικά, τα προϊόντα Προσωπικής Ομορφιάς (83), μειώνονται κατά -34,8% (-116 χιλ. τμχ.) Στα Προϊόντα διατροφής, η κατηγορία Ειδικής Διατροφής Ενηλίκων (36) μειώνεται κατά 43,2% (-3,7 χιλ. τμχ.) Στα Προϊόντα Φροντίδας ασθενών, τα Ιατρικά/Χειρουργικά Βοηθήματα (57), στα οποία περιλαμβάνονται οι χειρουργικές μάσκες, αυξάνονται κατά +104,8% (+61 χιλ. τμχ.).

Υπενθυμίζεται ότι τα IQVIA Weekly Data συλλέγονται από 2000 και πλέον φαρμακεία, σε όλη την Ελλάδα, και αποτυπώνουν την αγορά σε 70 περιοχές.

Πηγή: Healthmag.gr


Διαβάστε επίσης: Ο κορωνοϊός επιστρέφει σε χώρες που...τον νίκησαν!


Δείτε περισσότερα

3 views0 comments