Γιατί τα υπερτασικά άτομα πρέπει να τρώνε μία μερίδα γιαούρτι την ημέρα;


Είτε πρόκειται για μια κουταλιά στα πρωινά δημητριακά σας είτε για ένα απλό σνακ εν κινήσει, η καθημερινή δόση γιαουρτιού θα μπορούσε να είναι το επόμενο τρόφιμο που θα προτιμούν τα άτομα με υψηλή αρτηριακή πίεση, σύμφωνα με νέα έρευνα του Πανεπιστημίου της Νότιας Αυστραλίας.

Η μελέτη που διεξήχθη σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Μέιν, εξέτασε τις συσχετίσεις μεταξύ της πρόσληψης γιαουρτιού, της αρτηριακής πίεσης και των παραγόντων καρδιαγγειακού κινδύνου, διαπιστώνοντας ότι το γιαούρτι συνδέεται με χαμηλότερη αρτηριακή πίεση για τα άτομα με υπέρταση.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, περισσότεροι από ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι πάσχουν από υπέρταση (υψηλή αρτηριακή πίεση), γεγονός που τους θέτει σε μεγαλύτερο κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων (CVD), όπως καρδιακή προσβολή και εγκεφαλικό επεισόδιο.

Τα καρδιαγγειακά νοσήματα αποτελούν την κύρια αιτία θανάτου παγκοσμίως -στις Ηνωμένες Πολιτείες, ένα άτομο πεθαίνει από καρδιαγγειακά νοσήματα κάθε 36 δευτερόλεπτα- στην Αυστραλία, κάθε 12 λεπτά.

Η ερευνήτρια της UniSA Dr Alexandra Wade αναφέρει ότι η μελέτη αυτή παρέχει νέα στοιχεία που συνδέουν το γιαούρτι με θετικά αποτελέσματα της αρτηριακής πίεσης για τα υπερτασικά άτομα.

“Η υψηλή αρτηριακή πίεση είναι ο νούμερο ένα παράγοντας κινδύνου για καρδιαγγειακά νοσήματα, οπότε είναι σημαντικό να συνεχίσουμε να βρίσκουμε τρόπους για τη μείωση και τη ρύθμισή της”, λέει η Δρ Wade.

“Τα γαλακτοκομικά τρόφιμα, ιδίως το γιαούρτι, μπορεί να είναι ικανά να μειώσουν την αρτηριακή πίεση.

“Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι τα γαλακτοκομικά τρόφιμα περιέχουν μια σειρά από μικροθρεπτικά συστατικά, όπως ασβέστιο, μαγνήσιο και κάλιο, τα οποία εμπλέκονται στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης

“Το γιαούρτι είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον επειδή περιέχει επίσης βακτήρια που προάγουν την απελευθέρωση πρωτεϊνών που μειώνουν την αρτηριακή πίεση.

“Η μελέτη αυτή έδειξε ότι για τα άτομα με αυξημένη αρτηριακή πίεση, ακόμη και μικρές ποσότητες γιαουρτιού σχετίζονταν με χαμηλότερη αρτηριακή πίεση.

“Και για όσους κατανάλωναν τακτικά γιαούρτι, τα αποτελέσματα ήταν ακόμη ισχυρότερα, με τις μετρήσεις της αρτηριακής πίεσης να είναι σχεδόν επτά μονάδες χαμηλότερες από εκείνους που δεν κατανάλωναν γιαούρτι”.

Η μελέτη διεξήχθη σε 915 ενήλικες που ζούσαν στην κοινότητα από τη διαχρονική μελέτη Maine-Syracuse Longitudinal Study. Η συνήθης κατανάλωση γιαουρτιού μετρήθηκε με τη χρήση ερωτηματολογίου συχνότητας κατανάλωσης τροφίμων. Η υψηλή αρτηριακή πίεση ορίστηκε ως μεγαλύτερη ή ίση με 140/90 mmHg (το φυσιολογικό επίπεδο αρτηριακής πίεσης είναι μικρότερο από 120/80 mmHg).

Σύμφωνα με την ερευνητική ομάδα, οι μελλοντικές μελέτες παρατήρησης και παρέμβασης θα πρέπει να συνεχίσουν να επικεντρώνονται σε άτομα υψηλού κινδύνου για να εξετάσουν τα πιθανά οφέλη του γιαουρτιού.

Πηγή: healthmag.gr


Δείτε περισσότερα νέα

19 views0 comments