Αντέχει η Ελληνική οικονομία μια νέα κρίση; Πόσο καθοριστικός είναι ο Τουρισμός-Τι λέει το Bloomberg


Τον γύρο του κόσμου έχει κάνει η  εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη στην συνέντευξη του στο νησί της Σαντορίνης. Τον στόχο να προσελκύσουμε τουρίστες προβάλλοντας την Ελλάδα ως έναν ασφαλή προορισμό, επισημαίνει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg τονίζοντας ότι η χώρα κέρδισε το στοίχημα αντιμετώπισης της πανδημίας με το ερώτημα να είναι αν η Ελλάδα θα μπορέσει να κερδίσει το χαμένο έδαφος στην οικονομία.

Η κρίση του κοροναϊού βρήκε την Ελλάδα σε τροχιά ανάκαμψης έπειτα από μια παρατεταμένη ύφεση κατά τη διάρκεια της οποίας η χώρα έχασε το 1/4  της οικονομικής της παραγωγής. Αντέχει η Ελληνική οικονομία μια νέα κρίση; Ποια είναι η σημασία του Τουρισμού για την πραγματική οικονομία;

Διαβάστε επίσης: Οι ανακοινώσεις Μητσοτάκη από τη Σαντορίνη για την έναρξη του ελληνικού τουρισμού

O κλάδος, αντιπροσωπεύει το 1/5 της οικονομίας και απασχολεί το 20% του συνολικού εργατικού δυναμικού της χώρας, με το ποσοστό να ανέρχεται στο 40% αν συμπεριλάβουμε και το ανθρώπινο δυναμικό που απασχολείται στον κλάδο της εστίασης, η πορεία του οποίου εξαρτάται από τον τουρισμό. Δηλαδή αρκετά πιο πάνω από τον μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ όπου το ποσοστό απασχόλησης στον τουρισμό βρίσκεται στο 6,9%.

Η ανάγκη για τουριστική πολιτική: Χώρες όπως η Ιταλία, η Ισπανία, η Ελλάδα, η Κύπρος είναι σε μεγάλο βαθμό εξαρτημένες από τον τουρισμό. Αν οι χώρες του νότου αποκτήσουν πρόσθετα οικονομικά προβλήματα, αυτό θα έχει επίπτωση σε ολόκληρη την ΕΕ. Είναι αναγκαίο η θέσπιση όχι μόνο σε τοπικό αλλά και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, ενός κανονιστικού πλαισίου για τον στρατηγικό σχεδιασμό της τουριστικής σεζόν των κρατών-μελών. Ο τουρισμός είναι ο κλάδος ο οποίος θα μας απασχολήσει όχι μόνο φέτος αλλά και του χρόνου, καθώς συγκριτικά με τους υπόλοιπους οικονομικούς τομείς θα αργήσει να επανέλθει- άλλωστε χαρακτηρίζεται και από εποχικότητα.

Χρειάζεται μακροπρόθεσμο πλάνο τουριστικής ανάπτυξης

Οι επιπτώσεις φέτος θα εξαρτηθούν από την πορεία της πανδημίας, ενώ του χρόνου θα εξαρτηθούν από τις νέες ταξιδιωτικές συνήθειες των επισκεπτών, αφού οι άνθρωποι θα είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και στο μέλλον λόγω της υγειονομικής κρίσης.

Η τουριστική πολιτική άλλων χωρών: Η Αυστραλία θα βοηθήσει τους επαγγελματίες του κλάδου να βρουν νέα κανάλια να εξάγουν το τουριστικό τους προϊόν αλλά και νέες αλυσίδες εφοδιασμού. Η Κροατία συμπεριέλαβε τον τουρισμό στο Ταμείο Εγγύησης Εξαγωγών ώστε να καταστεί δυνατή η έκδοση εγγυήσεων τραπεζικών δανείων για την παροχή ρευστότητας. Η Πορτογαλία υποστηρίζει διαδικτυακά τις τουριστικές επιχειρήσεις παρέχοντας συμβουλευτικές υπηρεσίες από ειδικούς καθηγητές.

Ο αντίκτυπος στις τουριστικές επιχειρήσεις: Οι οικονομικές δυσκολίες κάθε τουριστικής επιχείρησης είναι διαφορετικές. Ανάλογα με το είδος της υπηρεσίας, τον τόπο, τη ροή των επισκεπτών αλλά και το μέγεθος. Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις είναι περισσότερο ευάλωτος στο σοκ του κορωνοϊού από ότι οι μεγαλύτερες εταιρείες ή αυτές που έχουν πολυεθνική εμβέλεια. Αυτό μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι οι μικρότερες επιχειρήσεις χρειάζονται μεγαλύτερη υποστήριξη. Πηγή: economico.gr


Δείτε περισσότερα

9 views0 comments

© 2019 George Kalafatakis

Get Social

  • LinkedIn Social Icon
  • YouTube
  • Twitter Social Icon
  • Facebook Social Icon