Ανοσοποιητικό: Αυτές είναι οι συνήθειες που «ρίχνουν» τις άμυνες του οργανισμού

5 κακές συνήθειες που αποδυναμώνουν το ανοσοποιητικό σύστημα.

Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο με την πανδημία, όλοι μας έχουμε εκτιμήσει ακόμα περισσότερο την σημασία του να έχουμε ένα γερό ανοσοποιητικό. Αυτό που δεν ξέρουμε είναι πως ο τρόπος ζωής μας και ορισμένες συνήθειες μας μπορούν να κάνουν πιο αδύναμη την άμυνα του οργανισμού μας.

Οι 5 κακές συνήθειες που αποδυναμώνουν το ανοσοποιητικό σύστημα:

Δεν κοιμάστε αρκετά

Όσο κοιμάστε το ανοσοποιητικό εκπαιδεύεται ώστε να βρει τους καλύτερους τρόπους να επιτίθεται στα μικρόβια. Αν δεν κοιμάστε αρκετά, η ανοσοαντίδραση σε περίπτωση «επίθεσης» δεν θα είναι εξίσου αποτελεσματική. Αυτό τουλάχιστον έδειξε επιστημονική μελέτη που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Pflügers Archiv. Μόλις έξι μέρες με λίγο ύπνο είναι αρκετές για να εμποδίσουν το ανοσοποιητικό να αξιοποιήσει ένα εμβόλιο. Άλλες μελέτες δείχνουν ότι η ανεπαρκής ξεκούραση παρατείνει τη διάρκεια ενός απλού κρυολογήματος. Στόχος σας πρέπει να είναι τουλάχιστον οι 7 ώρες ύπνου κάθε βράδυ.

Κάνετε καθιστική ζωή και βλάπτετε το ανοσοποιητικό σας

Η κακή φυσική κατάσταση οδηγεί σε σοβαρότερα και μεγαλύτερης διάρκειας συμπτώματα έπειτα από μια λοίμωξη. Μελέτη που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση British Journal of Sports Medicine έδειξε ότι οι λοιμώξεις του ανώτερου αναπνευστικού διαρκούν 42% περισσότερο σε όσους γυμνάζονται το πολύ μία φορά την εβδομάδα σε σύγκριση με όσους γυμνάζονται τουλάχιστον πέντε. Παράλληλα, οι συμμετέχοντες που είχαν κακή φυσική κατάσταση εκδήλωσαν πιο σοβαρά συμπτώματα της λοίμωξης.

Έχετε στρες

Aν το στρες είναι καθημερινό και έντονο, προκαλεί στο σώμα φλεγμονές που το εμποδίζουν να αντισταθεί στις λοιμώξεις. Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS), μια μακρόχρονη στρεσογόνος κατάσταση αυξάνει ση